Hoppa! De conversie omhoog
Korte handleiding om zelf je site te verbeteren

Hoe verhoog ik mijn website conversie?

Hoge bezoekersaantallen op je website zijn leuk, maar als ze geen actie ondernemen heb je er weinig aan.
Daarom deze checklist zodat je de grootste valluiken al kunt mijden.

Jouw website psychologisch opgebouwd

Verkopen is een vak apart. Daarom hebben we onze top 28 tips verzameld om jouw conversie te verhogen (zowel webshop als website).

Actie

De klant bezoekt je website.

Reactie

Je praat in de 'jij' vorm.

Reactie

Je praat in de 'jij' vorm.

Interactie

Klant geef gehoor en onderneemt actie.

Tip 2. Geef de bezoeker wat hij/zij wilt zien

Allereerst ‘content is king’.  Als de klant informatie zoekt over het broeden van kuikens. Laat dan direct beelden zien van een ‘broedmachine’ en ‘kuikens’.  Wees zo relevant mogelijk zodat de bounce rate omlaag gaat op je website.

Tip 3. Vermijdt 'Cookie balken/popups'

Een van onze klanten is een makelaar en had elders een website SEO tekst laten schrijven (t.w.v. €1800 excl BTW!). Deze stond op zijn homepagina en op een sociale bijeenkomst vertelde hij aan ons dat zijn vindbaarheid was geoptimaliseerd. Als website bouwer wil je dan toch wel even kijken wat die persoon gekocht heeft. En toen ik in Google de website vond bleek dat zijn homepagina niet eens geïndexeerd werd vanwege een eerste Cookie balk. Ons advies, ja het moet vanwege de AVG wet. Maar verwijder de balk als je goed wilt scoren op het internet. We hebben nog geen klant gehad die hier problemen mee kreeg (desnoods verwijder je Google Analytics, dan ben je niet meer verplicht een melding te tonen).

Blijf weg van cookie meldingen op je website.
Blijf weg van cookie meldingen op je website.

Tip 4. Zorg voor een super snelle laadtijd (mobiele apparaten!)

Optimaliseer je apart website voor desktop / tablets en mobiel. Een laadtijd boven de 2 seconden is dramatisch. Onder de 1 seconde is goed! Wijzelf huren alleen voor onze klanten collectief een razendsnelle server (600ms).

Je eigen website snelheid checken? Ga naar Pingdom en selecteer Londen als serverlocatie.

Tip 5. Call 2 action - Zorg voor contact knoppen

Open zelf je homepagina en kijk door de wimpels van je ogen (bijna dichtknijpen). Wat valt je op? Is er onderbewust direct een opvallende knop waar je aandacht naartoe gaat. Voor ons is dit de ‘Direct starten >>’ knop rechtsboven. Deze knop gaat ook continue mee in het beeld (sticky header). Zodat je ieder moment de actie kunt ondernemen.

5. Zorg voor je weggevertje 'gratis advies gesprek?'

Allereerst ‘content is king’.  Als de klant informatie zoekt over het broeden van kuikens. Laat dan direct beelden zien van een ‘broedmachine’ en ‘kuikens’.  Wees zo relevant mogelijk zodat de bounce rate omlaag gaat op je website.

6. Herhalen, herhalen, herhalen

Allereerst ‘content is king’. 

7. Verlies aversie / Loss aversion

Gedragsverandering om verlies te voorkomen. Mensen reageren eerder als ze het risico voelen iets te ‘verliezen’.

Dit werkt vanuit ons primitieve brein.

  1. Schaarste (nog maar 1 kamer vrij)
  2. Tijdsdruk, alleen vandaag nog te bestellen
  3. Minder als voorheen, wanneer iemand onder zijn of haar norm komt
  4. Kuddegedrag, wanneer veel andere dezelfde beslissing eerder hebben gemaakt. Denk aan reviews.
Nog maar 1 kamer vrij
Booking.com is een meester in 'verlies aversie'

8. Laat de reviews zien op je website

Allereerst ‘content is king’. 

Google Beoordelingen
5.0
Gebaseerd op 55 beoordelingen

3. Prijzen terugberekenen

Als 

3. Winstberekening maken o.b.v. verwachtingen

Het spreekwoord ‘Succes uit het verleden bied geen garantie voor de toekomst’ schiet mij nu te binnen.

Het helpt enorm om online de bezoeker te laten zien wat opbrengst zou kunnen zijn door deze aankoop te maken.

Denk hierbij aan ‘een goede boekhouder verdient zichzelf terug’. Dat kun jij ook creëren!

Voorbeeld: Hoeveel klanten moet jij per jaar binnen halen om 1 conversie website terug te verdienen? Als dit €500 p/j kost, wat is dat jouw winst?
Conclusie van de lezer: doen!

3. Voeg dynamische effecten toe

Allereerst ‘content is king’. 

3. Vermijdt geluiden op websites

Allereerst ‘content is king’. 

Tip 15,

Eindig met een contactformulier 😉

Open chat
Heb je vragen?
Powered by