Meer bezoekers binnenhalen door slim te Bloggen
Doeltreffend te werk gaan, no nonsense aanpak
Technische eisen
Een goed scorende blog is een blog die
- Super snelle website software en server gebruikt, zodat de laadtijd onder de 1 seconde zit.
- Je kopjes maakt en titels toevoegt (1 keer H1, de rest H2 of H3)
In het kort
Wat is een goede blog, volgens ‘de bezoeker’ & Google?
Een goede blog is een blog die boeit. Kort gezegd, relevant is de bezoeker. Een langere bezoekerstijd op je website betekend dat je bezoeker geïnteresseerd is in het aangeklikte zoekresultaat (blog onderwerp).
De trend is echter dan langere blogs beter scoren dan korte. En ontzettend lange blogs, nog beter dan lange blogs.
Wat is een goede blog, volgens de ‘website eigenaar’?
Een blog welke mogelijke klanten binnenhaalt om de website (het bedrijf) te ‘ontmoeten’. Als er een percentage overblijft welke geinteresseerd is in jouw product of dienst is dat vervolgens de conversie.
Wat is een goede onderwerp / titel?
Blog waarvan je weet dat er weinig vergelijkbaars is.
Je zult beter scoren met 100 middelmatige blogs dan 50 continue verbeterde blogs. Waarom? Omdat je niet nooit exact weet wat het goed gaat doen in de markt.
Praktijk voorbeeld:
1,5 jaar lang hebben we een makelaarswebsite geboost met blogs. Daarop waren +/- 100 blogs geschreven a 800 woorden per blog.
Op allerlei onderwerpen, makelaars tips, markt tips, uitleg artikelen, hoe je moest onderhandelen, hoe je het huis moest stylen, opruimen etc.
Uiteindelijk bleek 80% van de traffic (á 1500 unieke bezoekers per maand uit puur bloggen) te komen uit 3 artikelen.
Welke artikelen waren dit?
- Funda verkoop en conversie cijfers
- Gemiddelde woning verkoop bij aantal kijkers
- Conversie cijfers van woning verkoop
Waren deze blogs pareltjes? Nee.
Waren deze blogs goed geschreven? Nee (max 250 woorden).
Waarom scoorden deze dan zo goed? Omdat er nog niemand de ‘Funda verkoop vergelijk cijfers’ online had staan!
Een simpele tabel met sappige informatie was genoeg om 1,5 jaar bloggen aan de kant te schuiven.
Uiteindelijk hebben we de top 5 verbeterd en tekstueel uitgebreid.
Moet ik al mijn oude blogs aanpassen?
Kies ervoor om alleen je best scorende artikelen te verbeteren en verder uit te breiden met nieuwe kopjes.
Blogs welke langer zijn, doen het vaak beter, mits je relevantie artikelen schrijft.
Praktijk voorbeeld 'Coach Sylvia'
Hoe kan ik het beste bloggen voor mijn coaching website?
Kortom, hoe krijg ik meer reactie en mogelijk klanten uit mijn geschreven blogs. Zodat ik klanten aantrek door zelf meer te geven.
- Kiezen vanuit je hart: 5 tips!
- Wat het chakrasysteem over je leeftijd vertelt
- Meer tijd voor jezelf nodig? 5 praktische tips

Kies je variaties
Hier zie ik dat er al veel gezocht wordt op ‘coach’, herstel, verschijnselen.
Als ik de verschijnselen opzoek staat er: begin, eerste, lichamelijke, cognitieve, wat zijn burnout verschijnselen.
Mijn gedachten voor (SylviaCoach.nl):
Probleem – Oplossing – Locatie gebonden
Cognitieve burnout – voorkomen – bij Sylvia Maastricht
Hierbij heb je een lezer met klachten, die je kunt verhelpen, die in jouw regio zit (Google herkent blog plaatsen samen met lezers/bezoekers locaties).
BOEM! Dat moet je hebben.
VOORBEELD BLOGS
- Titel: Cognitieve burnout voorkomen bij Sylvia Maastricht
URL: https://sylviacoach.nl/cognitieve-burnout-maastricht-voorkomen - Titel: Burnout laten testen in Maastricht (+ voorkomen)
URL: https://sylviacoach.nl/burnout-test-maastricht - Titel: Burnout Coach in Maastricht, Sylvia voorkomt verschijnselen
URL: https://sylviacoach.nl/burnout-voorkomen-maastricht
En eindig ieder blog met een 'call 2 action'
Hoe wij het zouden doen (aangezien wij dit blog schrijven):
Ook zo hoog mogelijk scoren? Laat je website je blogs niet belemmeren. Super snelle laadtijden betekenen een hogere positie in Google.
Daarom is onze website software en server perfect op elkaar afgestemd om jou te laten scoren.
Zelf bouwen, of je website laten maken